SV Voorschoten op chess.com

Aanmelden voor chess.com gaat alsvolgt in zijn werk.

Ga naar de site chess.com. Meld jezelf daar aan als lid. Dat is gratis. Kies daarvoor een gebruikersnaam (sommigen nemen daarvoor gewoon hun eigen naam, anderen een schuilnaam) en een wachtwoord. Als je dit bevestigd hebt kom je in het startscherm terecht. Linksboven zie je een aantal opties, dat begint met Home, Spelen, etc. Kies daar de optie Verbinden (niet op klikken maar alleen erop gaan staan). Dan verschijnt er een uitvalscherm met weer een aantal opties. Klik op Clubs. Dat opent een zoekscherm naar welke club je op zoek bent. Vul daar Voorschoten in en bevestig dat. Dan verschijnt er groot in je scherm (in het blauw) Schaakvereniging Voorschoten en ons logo. Je bent er nu bijna. Klik op Schaakvereniging Voorschoten en je bent binnen! In je scherm zie je dan notities die mensen hebben geplaatst, waaronder ook de aankondiging voor een nieuw toernooi met een link daarbij. Wil je meedoen aan dat toernooi, klik dan op die link en de rest wijst zich vanzelf. Dit klikt allemaal ingewikkeld maar de site onthoudt je instellingen en je zult zien dat je de volgende keer heel wat minder acties hoeft uit te voeren. Lukt het niet om in te loggen, neem dan even contact op met wedstrijdleider@svvoorschoten.nl en dan lossen we het wel op.

In principe organiseren we elke dag twee toernooitjes, lopend vanaf heel snel tot rapid. Wil je een echte partij spelen dan kan dat ook, maar daarvoor moet je je apart aanmelden.

Het speelschema is:

Ma 14:00 uur 15 minuten + 5 per zet, 4 ronden
   15:30 uur 5+5
Di 15:30 uur 5+5
   20:00 uur 5+5
Wo 14:00 uur 5+5
   19:30 uur 15+5
Do 15:30 uur 5+5
   20.00 uur 3+5
Vr 15:30 uur 5+5
   19:15 uur 5+5
Za 14:00 uur 5+5
   20.00 uur 3+2
Zo 14:00 uur 5+5

Het kan zijn dat dit schema nog verandert, want op sommige momenten zijn er te weinig inschrijvers en kan het toernooi daardoor niet doorgaan. Maar dat lees je dan vanzelf bij Notities, de openingspagina van onze club.

Veel plezier!

Sander Hilarius