Piet Houweling toernooi 2023-2024

Uitslagen ronde 5 (7 maart):

Toernooireglement:

1. Het toernooi is open voor iedereen. Deelname voor leden is gratis, voor niet-leden die KNSB-lid zijn kost dat € 15. Spelers die geen KNSB-lid zijn betalen € 5 extra voor de aanvraag van een ratinglidmaatschap bij de KNSB.
  2. Er wordt gespeeld in twee groepen. Groep A is voor spelers met een KNSB-rating vanaf 1600. Groep B voor spelers met een KNSB-rating van 1700 en lager. Op aanvraag kan dispensatie worden verleend.
  3. Het toernooi bestaat uit 7 ronden. Speeltempo: 1:35 uur voor de gehele partij, met vanaf de eerste zet 10 seconden extra per zet. Aanvang van de wedstrijden is altijd om 20:00 uur exact. Bij niet-aanwezigheid wordt de klok in werking gesteld. Wie zonder overleg later dan 20:30 uur komt, verliest de partij. Dit ter beoordeling van de wedstrijdleider.
  4. De eerste drie ronden worden ingedeeld op rating, de laatste vier ronden op weerstand.
  5. Bij gelijk eindigen beslist resp. het onderlinge resultaat, het aantal WP, de SB- en de P-score.
  6. Het toernooi heeft een officiële status: de uitslagen worden aan de KNSB doorgegeven en gelden voor de KNSB-rating. Alle KNSB-regels zijn dus van toepassing.
  7. Er mag tweemaal een bye opgenomen worden. Een bye levert in de rondes 1 tot en met 6 een half punt op. Een bye in de laatste ronde levert nul punten op evenals de derde en volgende byes.
  8. Er kunnen geen partijen vooraf of achteraf worden gespeeld. Alle partijen vinden plaats op de geplande speeldatum. Afmelden kan tot 18:00 uur op de speeldatum zelf bij wedstrijdleider Sander Hilarius via wedstrijdleider@svvoorschoten.nl of telefonisch via 06 50 278 139.
  9. De indeling voor elke ronde wordt bekendgemaakt op de speelavond zelf.

Speeldata:

Er wordt op donderdagavond gespeeld. Aanvangstijd: 20.00 uur exact.
De data van de ronden zijn:

Ronde 1: 9 november 2023 Ronde 5: 7 maart 2024
Ronde 2: 30 november 2023 Ronde 6: 11 april 2024
Ronde 3: 4 januari 2024 Ronde 7: 9 mei 2024
Ronde 4: 1 februari 2024

Aanmelding:

Bij wedstrijdleider Sander Hilarius: wedstrijdleider@svvoorschoten.nl of tel. 06 50 278 139.

Voor niet-leden onder vermelding van:
naam, adres, telefoonnummer, evt. club, bondsnummer, e-mailadres en evt. voorkeur groep.
Betaling van het inschrijfgeld (€ 15 voor niet-leden of € 20 voor niet-KNSB-leden) geschiedt voor aanvang van de 1e ronde.

Aanmelden kan tot en met woensdag 8 november a.s.

Speelzaal:

Clubgebouw van SV Voorschoten:
De Boschbloem, Baron Schimmelpenninck van der Oyelaan 39, 2252 EA Voorschoten.

Download:

Download ook de afdrukbare aankondiging.